Onsdag... en ny dag!




Ännu en morgon som man vaknar och är halvt död...hmm.. somnade inte så sent men ändå så jätte trött när man vaknar... fattar inte det.
Antagligen är det mörkret som gör sig påmint!
Så tråkigt med detta mörka, tur är att det vänder snart.. kanske lite snö hade piggat upp en!

Men hur stor är chansen att vi får snö?
Ser fram emot att komma till jobbet och hoppas det blir enlika bra dag idag som i går.. :) fick massor gjort!

Tänker mycket på den 19-åriga tjejen som blev överfallen av sin x-kille! Inte för att jag känner henne eller vet vem hon är utan för hur hemskt det är. Hon blev i måndags sämre. Natten till tisdagen opererades hon igen. Tillståndet för henne var i går eftermiddag allvarligt.

Flickan anträffades på norra Näsby fält strax före tolv i fredags, svårt medtagen och illa skadad i huvudet. Hon fördes till Centralsjukhuset. Detta hände mitt på ljusa dagen!
Var är vårt samhälle på väg? Ska våra barn inte kunna va ute?
Läs här: Kristianstadsbladet 


Dom har häktat en kille, vi får hoppas att det är han som gjort detta för just nu hänger dom ut honom på nätet!
Och det tycker jag är lite dumt, man är faktiskt oskyldig till man är dömd!
Inte nog med det, killen är född och uppvuxen i Sverige och vissa tycker man ska skicka hem honom??? Hem? Han är ju hemma, även om hans föräldrar är av utländsk härkomst!
Jag ogillar rasism alla har lika rätt vart i världen man är född, men man har också lika skyldigheter.

Usch usch usch säger jag bara... jag hoppas Emma klarar sig, ser väldigt mörkt ut just nu!
Skickar en tanke till hennes stackars föräldrar i denna svåra stund!


    Tingeling


Kommentarer
Postat av: ME

USCH vet inte vad ja ska säga!! Klart att man tänker på henne o hennes familj!!

Jag fattar inte hur eller vad dem tänker innan dem gör något så hemskt!!!!

2009-11-11 @ 08:16:05
Postat av: Annika

Håller med!

Fruktansvärt att sådant händer (oftare än vad man tror)

Kramas

2009-11-11 @ 20:25:28
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0