Sjukt sjukt sjukt!!!

Hmmmmmm.....
Alltså, ska man våga hjälpa någon som är i trångmål?
Eller man ska bara gå därifrån, eller låtsa att man inte ser något så man inte själv råkar illa ut?
Jag förstår inte detta riktigt ... tycker det är HELT sjukt, han hjälper kvinnan och får fängelse.

Läs här och här!
Och sen har den man som tog strupgrepp på damen uttalats sig med... Här!

Och vad är övervåld, vem bestämmer det? Hur vet man???  Tänk om man själv inte tycker man använder för mycket våld.

Jag har aldrig varit rädd för att gå i mellan när någon bråkar eller ger sig på någon, men nu vette katten om man vågar. Jag kommer nog fundera mer än en gång...
Läste en artikel där en person som frågat en lagman hur man ska gå tillväga om man såg någon bli misshandlad eller våldtagen, vad ska man göra då? Ingripa? NEJ! Ring Polisen... men HALLÅ personen kanske hinner bli mördad eller våldtäkten fullbordad innan polisen kommer! SJUKT!

Vad tycker ni??
Vad skulle ni ha gjort? Ingriper ni.. eller vänder bort huvudet, för har man inget sett kan man ju inte vittna heller!!!
*suck* Jag ogillar detta väldigt mycket!




Kommentarer
Postat av: Annika

Det är helt sjukt hur rättssystemet i Sverige är utformat!

Ifall du har inbrott och tjuven snublar och gör sig illa hos dig så är du ansvarig???!!! Hur sjukt som helst.

Man måste ingripa, oavsett. Hade jag varit i den situationen så hade jag velat att någon ingrep och som man brukar säga... behandla andra som du själv vill bli behandlad!



Kramar

2009-11-05 @ 21:38:29
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Nea

Klart man ingriper. Det går ju inte att bara stå vid sidan av och veta vad som händer utan att göra något.

2009-11-06 @ 10:14:59
Postat av: Maya

Jag vet och det gör mig upprörd, tycker man i alla fall ska kunna få värna om sin egen bostad/tomt/mark.. men icke!

Men visst måste man hjälpa de som är utsatta, även om man blir bestraffad... skulle aldrig kunna stå och se på... Hörde att en kvinna hittats i Kristianstad svårt skadad, och någon i hennes bekantskapskrets var gripen, mitt på dagen hände detta... och hon är tydligen illa däran, 19-årig tjej. :( Usch!

2009-11-06 @ 19:03:45
URL: http://mayashideout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0