1:a Oktober!


Oj så var det redan första oktober! Hösten har kommit på allvar, bara ett par plus grader på morgonen.
Handskarna var helt perfekta, så nöjd med dem.
Vad mörkt det är, men det gör inte så mycket, brasan sprakar och jag har tänt levande ljus och kaffet doftar underbart! Kan det bli bättre?

Har fått massor av böcker av syrran, och läste ut Janet Evanovich 12:e bok i förrgår, så nu ska jag försöka välja vad jag ska läsa... får väl se vad det blir! Gardell kanske?

Har redan satt i deg till bröd och frallor, och förberett lite till äpplekakan jag ska ha till dessert idag, ska göra soppa (skaldjurssoppa) till Lunch/Middag, Janne kommer så det ska bli så kul, hoppas bara vädret håller i sig så kan vi kanske ta en strandpromenad.

Tvättmaskinen snurrar här och jag har upptäckt en sak sist när jag sorterade och strök att 75 % av kläderna är Natalies, så vill hon ha rena kläder får hon minsann börja hjälpa till att tvätta.

Lite frukost skulle man kanske inta, eller man ska vänta tills bröden är klara? Klarar mig med en mugg kaffe så länge! *Ler*

Men nu ska jag ut och fixa lite i köket!


Tjingeling

 



Kommentarer
Postat av: Kicka

Har du inte kommit på det förrän nu att tjejerna tvättar i onödan!!! en del plockar ja bara ihop o lägger ihop snyggt igen o lägger i högen hehe!!!

de märks inte hehe!!!! hehe hohoho,, kaffe?

2009-10-01 @ 07:29:59
Postat av: ingelaPingela

Hej Maya det låter så mysigt i ditt hem idag... knaster av värmande brasa, doften av nybakat, tanken på äpplekaka, vänner på besök...



Tycker att jag nu skönjar solen utanför fönstret, bäst att skynda ut för det hör inte till vanligheterna en torsdag. Kram



2009-10-01 @ 08:28:19
URL: http://hem-tradgard-design.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0