Äpple... i långa banor




Fått massor med äpple, nu funderar jag på att förutom att göra äpplekräm och äpplemos att man kanske kan frysa äpple så man kan ta upp till äpplekaka sen när man behöver.
Någon som vet? Frysa dem som de är, förvälla lite snabbt eller man ska göra något annat?
Äpplebullar är med gott, Tjock pannkaka med äpple är smarrigt!

I går hjälpte jag Natti stor städa sitt hus, behövdes kan ni tro! Fint blev det! Tur det inte är större, för då hade det tagit många timmar... vad är det med tonåringar och klädhögar!?
Kan inte komma ihåg att jag någonsin varit så slarvig som henne!

Men nu är det dag satt ge sig av till jobbet, sen är det shopping dag och jag funderar på färga mitt hår... måste ju se till att hålla det blont!

Och ja jag lovar fixa en bild där jag inte är blond, men jag har ju varit det större delen av livet utom en kort period.

Ha en härlig dag!
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Anna

Godmorgon, så mycket gott man kan göra med äpplen, de går och frysa in äppelklyftor som dom är och sen plocka fram.

Ungdomarna är värre nu, tror också att dom har med saker än vaen annan hade. Mina tjejers rum kan se ut som tsunamin har gått igenom,fattar inte.

Ha en bra dag! Kram Anna

2009-10-07 @ 06:35:20
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Kicka,,

Jag har frösit in äppel klyftor!! perfekt när man e sugen på äppelkaka eller ska koka ny mos!!! Kokte så de blev 2 burkar mos igår kväll till sonens gröt hehe!! Blev sååå gott!!! Pöss på dig,, kaffet väntar på dig o en macka på tomat bröd!!!

2009-10-07 @ 07:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0