Tankar om...val



Tack för allt stöd och tankar och mail och åsikter när det gäller mina tankar och min frustration när det gäller tonåringar...
Jag märker ju att nästan alla har samma dilemma som mig... det där med att städa sitt rum...hus i detta fallet och tvätten ska vi inte snacka om, nu när det bara är en dotter hemma märker man ju att det produceras mer tvätt än man någonsin kunnat tro...hihi.

Men men vet ju hur det va när man var tonåring själv...

Skillnaden är nog att dom är mycket mer medvetna än vi någonsin var... dom har vänner över hela världen och det är fullt upp med aktiviteter.
Och skolan ska vi inte prata om, fy för vad tufft dom har det! Är så stolt över Natalie och hennes avgångs betyg i 9:an.
Nu går hon hotell och restaurangs programmet och det är nog inte lätt. Är det det hon vill göra? Är det som hon trodde det skulle vara?

Kommer ihåg när jag läste reklam och dekoration, skit kul men tufft.
Och idag är gymnasieskolan ännu tuffare, det svåraste är ju att du ska välja vad du vill göra med ditt liv och det är skit svårt...se bara på mig...
Jag har provat på flera olika jobb :) Dekoratör, vårdbiträde, butiksbiträde i klädaffär, i livsmedels affär, butikschef, handledare på dataforum och nu jobbar jag som logistikansvarig ... turerna har varit många och lärorika. De 13 år jag jobbade i livsmedelsaffär var kanon roliga först 6 år som butiksbiträde med olika ansvarsområde och sen 7 år som butikschef! Hade det inte varit för min dåliga rygg hade jag nog varit kvar i butik. Älskar det jobbet, allt folk man träffade ... så kul.
Men måste säga att jag bokstavligen Älskar mitt jobb nu! Är så omväxlande!


Vad har ni för utbildningar och var hamnade ni?
Lite kul att se hur olika man hamnat här i livet med eller utan utbildningar... vet ju vad många av er jobbar med idag, men inte vad ni gjort innan eller på vägen dit!

Nu ska jag koppla av lite :)
Kram och tack alla för era inlägg och åsikter!



Kommentarer
Postat av: Kicka

Inte lätt o veta vad man vill göra i livet!!! Men de kommer fram till de nångång!! ibland som vuxen!!

Önskar henne lycka till lilla snuttan!! Kramen!!

2009-10-16 @ 07:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0