Gårdagens rättegång mot 21-åringen

~
Jag vet inte om ni har följt rättegången något, jag har ju följt den på Twitter, jag och en kollega.
I går var ju andra delen av rättegången och nu väntar en ny rättspsykiatrisk undersökning av 21-åringen. En sådan undersökning tar på en häktad person fyra veckor.
Läsa alla Inläggen från rättegången här!
Utdrag fr KB
Gripandet den 6 november

Vid 11-tiden rutinpatrullerar en polisbil på Prästallén när de stoppas av en man i en bil.

 

Förare är 19-åringens pappa, som berättar att hans dotter blivit kidnappad av sin före detta pojkvän.

 

Nu är pappan på väg till 21-åringens adress för att se om han kan se den Saab, som 21-åringen disponerar.

 

Poliserna tar ärendet på största allvar och begär biträde av en andra patrull, som skickas till adressen som pappan skulle till.

 

Den första patrullen tar med pappan till polisstationen för en noggrannare anmälan.

 

Då anträffar den andra patrullen Saaben på Prästallén.

 

Den första patrullen vänder mot Prästallén. Där står deras kollegor, Saaben samt en annan bil.

 

I Saaben sitter 21-åringen i passagerarsätet och dennes pappa på förarplats. I den andra bilen sitter 21-åringens mamma.

 

21-åringen är blodig på både kläder och händer.

 

Han tas med i polisbilen och poliserna får klart för sig att den 19-åriga kvinnan befinner sig ute på Näsby fält.

 

Poliserna hittar 19-åringen och påbörjar livsräddande åtgärder på platsen innan ambulansen anländer.

 

Kvinnan ligger på rygg någon meter från ett buskage, klädd i jeans och en tröja.

 

Ängen är gropig av högt gräs som ligger ner.

 

Källa: Polisens Avrapporterings-pm.

 

(KB)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Detta är så skrämmande så det inte är sant, kunde varit någon av mina döttrar!
Lider med den 19-åriga kvinnans familj, man kan bara hoppas att hon kan få ett någorlunda drägligt liv, men enligt läkaren på rättegången så är det inte troligt att hon blir återställd så hon kan klara sig utan problem.
Utan hon kommer troligtvis ha men för livet.
~
Skrämmande när man läst vad killen är dömd för innan!
Ryser!
~
Denna kille vet jag mycket väl vem det är, eftersom jag bott där han är uppvuxen och mina barn gått på samma skola som honom, jag känner hans mamma och pappa och syster ytligt!
Inga jag umgåtts med, jag vet personligen inte hur de tar ställning till hans handlingar!?
Men jag tycker det är minst sagt avskyvärt!
Det finns sidor på nätet som hänger ut killen, hade först ingen aning att det  var denna killen, för han hade bytt namn...
Men efter fått se en bild av honom på Facebook så förstod jag!
Inlägget på facebook är borta, tror jag i alla fall.
Tycker inte man ska döma någon på förhand, men efter hans egen berättelse i rätten så även om han nekar till de grövsta anklagelserna så är det han begått AVSKYVÄRT!
Frågan är hur kan någon göra något sådant!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0