Mer snö....

I dag hade jag verkligen hoppats på töväder... nu är jag lite trött på snön!
Längtar så efter våren... och kunna ut och gå utan att få ryggont!
Värdelöst att promenera när det är halt.
Och vaddå då tänker ni...det är ju bara januari, men det kan väl kvitta!
Dom flesta gillar snö, men inte inte jag nu!
Och inte så kul för när jag tittade ut så snöar det! det vill säga mer snö... mer halt ..bläää!
Jag vill ha vår! i alla fall barmark... här i Skåne brukar det inte snöa så mycket som det gjort eller vara så kallt så länge som det varit.
Tror inte det varit riktig vinter sedan jag var barn!
Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och ta på sig varma kläder och ge sig ut i snö yran!
För nu är det dags att ge sig till jobbet!
Har ni mycket snö?
Mer än vanligt eller det är bara vi här i Skåne som har mer vinter än vanligt?
Ha en snöig dag alla!
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Kicka

Snöar i Blekinge också!!!! fast vi tycker de kan va lite till!!! o ljusare blir de för varje dag!! Härligt!!! Snart är de April o då gnäller vi att vi vill inte att de ska gå så fort!!!!

Kramen!!!

2010-01-18 @ 08:31:33
Postat av: Eva

Mer vinter än vanligt, men så bor ju även jag i Skåne! Dock är jag ganska så förjust i snön och att det äntligen fryser ordentligt så att mycket ohyra och skit dör ut...



Men, bara för att det är snö så behöver ju inte solen gömma sig...



Ha en bra dag!

Kram Eva

2010-01-18 @ 08:33:12
URL: http://enangelsdagbok.blogspot.com
Postat av: johanna

Jobbigaste e nog att man hade velat ha dom här ibland

2010-01-18 @ 15:47:37
URL: http://lattejohanna.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv!

SNÖ FÖRSVINN!!!



Kramisar

2010-01-18 @ 21:05:13
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Annelie





Hej svejs..



Tack för din kommentar, alltid lika roligt med nya besökare... :o))



Jag gillar snö, för jag är verkligen en hatare av denna MÖRKA dystra årstid.. blää

Men, tyvärr här nere (Trelleborg) har vi inte alls lika mycké som ni har "norröver".

Men iofs,, efter nyår kan det kvitta med snö oxå,, för då vill man bara se framåt med en ny kommande vår etc.

Enda som är bra med snö nu är att det blir LJUSARE, längtar dit. Men visst syns det skillnad redan..??!! såååå glá



Ha dé bäst och gå försiktigt.. // Kram Annelie



PS. Återkom gärna till min blogg DS.

2010-01-19 @ 06:15:35
URL: http://minegen65.blogspot.com
Postat av: Annelie



Jag har oxå alltid jobbat inom serviceyrken å därmed helger.

Jobbat inom butik, som busschaufför (flest år där) och sen 2,5 år som skolbusschaufför, det var fint kanonfina arbetstider.



Det som är fördelen med att jobba helger är ju att man är ju alltid ledig nån vardag istället.. å dé ä gôtt.



Nu jobbar jag ju såppas lite som jag gör (48,6 %), så jag är ledig väldigt mycké.. sen så jobbar jag varannan helg. Nackdelen med att jobba helg nu är att en av mina bästa vänner jobbar helgen mitt emot mig.. :o((

Fördelen med att jobba helg är ju att det syns i lönekuvertet.. L



Ha en underbar dá.. // Kram, Kram



PS. Äré okej om jag länkar din sida i min blogg..?? DS.

2010-01-19 @ 08:50:32
URL: http://minegen65.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0