Aprikos och timjanfylld kycklingfilé med fetaostpotatis

4 personer

Detta var toppen gott!!!

 

Ingredienser

4 kycklingfiléer

8 mjuka aprikoser (torkade)

1 knippe timjan, färsk

Smör till stekning

Salt

Vitpeppar

8 skivor kallrökt/lufttorkad skinka

 

Fetaostpotatis:

6-8 potatisar

3 msk olivolja

200 g fetaost

Salt

Vitpeppar

 

Beskrivning:

Salta och peppra kycklingfiléerna.

Gör en skåra i kycklingfilén och lägg i två aprikoser och färsk timjan, vira två skinkskivor om varje kycklingfilé.

Bryn kycklingfiléerna runt om i en stekpanna, lägg sedan över dem i en ugnssäker form. Sätt in formen i 225 grader i ca 20 min.

 

Fetaostpotatis:

Skär potatisen (oskalad) i ca 1 cm tjocka skivor.

Lägg potatisskivorna på en plåt, pensla med olja och krydda med salt och vitpeppar.

Sätt in i ugnen samtidigt som kycklingen 225 grader ca 20 min. Smula fetaosten över potatisen och låt den stå ytterligare ca 5 minuter i ugnen.

 

Sås:

2,5 dl crème fraiche

2 msk mango chutney

 

Servera kycklingen och fetaostpotatisen tillsammans med såsen och en sallad.

 

Receptet hittade jag på Matklubben och är skrivet av Nallepuh13

 

 


Kommentarer
Postat av: ingelapingela

Det ser smarrigt ut! På tal om Nalle Puh så saknar jag dina citat från Nallepuh !



2009-11-04 @ 20:08:25
Postat av: Kicka

MUMS!!! Båda denna o baileysn,,,, MUMS!

2009-11-05 @ 10:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0