Kyckling i balsamsås och ljummen bönsallad


Kyckling i balsamsås och ljummen bönsallad

För 4 personer.

 

 

Underbart god kyckling, sås och bönsallad.

Kan serveras med ris eller ugnspotatis

 

Ingredienser:

4 kycklingfiléer

8 skivor bacon

Salt

Svartpeppar

Oregano

 

Sås:

3 dl vispgrädde eller mellangrädde

3 msk balsamvinäger

1 ½ msk koncentrerad kycklingfond

1-2 pressade vitlöksklyftor

 

Ljummen bönsallad:

600 g frysta haricots verts

1 burk marinerade soltorkade tomater, ca 200g

1 hel rödlök

Grovmald svartpeppar

Flingsalt

Olja att steka i

Helt sjukt gott! Och som vanligt var det ett recept jag provat från Matklubben!
Ps. jag använde gul lök eftersom rödlökarna jag köpt inte var fina, men var väldigt gott så här med!




Kommentarer
Postat av: Veronica

hur gott lät då inte det här!? Jag snor till mej receptet ;)

2009-09-10 @ 17:31:27
URL: http://veronicabjorkell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0