Lax i ugn

För 4-6 personer.

 

Ännu en variant av lax i ugn.

Snabb och enkel maträtt och otroligt god!

 

 

Ingredienser

1 sida lax

1 påse räkor

1 burk crème fraiche

Broccoli

Cocktailtomater

Salt

Peppar

 

Gör så här

Ugn 175 grader.

Salta och peppra lax sidan, sätt laxen i en ugnssäker form eller fat och sätt i ugnen. Ta ut laxen när den nästan är färdig, efter ca 20 minuter.

Blanda crème fraiche med räkorna och bred över laxen. Lägg lite broccoli runt laxen och även några tomater.

Jag tog hericoverts istället :)

Ställ in i ugnen tills allt är genom varmt.

Serverar med kokt potatis, pressad potatis eller hemgjord mos.

Ännu ett ljuvligt recept av lennali på Matklubben.se


Kommentarer
Postat av: Annika

Mums... lax är ju så gott!

2010-01-30 @ 13:44:18
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: anapanda

Hej! Jag har en omvänd frågestund på min blogg och ställer alltså en fråga till mina läsare. Vill du vara en av dom som ger ett svar? Kika in på min blogg och svara på frågan i så fall! :)

(imorgon eller nästa dag väljer jag ut några svar och publicerar på bloggen tillsammans med dennes bloggadress = gratis reklam!)

2010-01-30 @ 14:58:28
URL: http://anapanda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0