Varma Kaffe drinkar


Här kommer några recept som jag har på matklubben, alla utom Irish Coffee receptet... välkomna in och kika bland mina 179 recept :) var tvungen och kolla hur många jag har där :)) Så vem du nu än är Anonym så det du kallar lögn blev ännu värre (råkade ändra från 150 till 170 recept i går i bloggen) ... och det var ÄNNU fler än jag trodde totalt 179! Lätt för er att kolla, klicka bara här nedanför.

Ni hittar mig här!


Baileys Coffee

För 1 person.

Bara såååååå gott!

 

Ingredienser

4-6 cl Baileys

Kaffe

Lösvispad grädde

 

Gör så här

Slå Baileys & kaffe i ett snyggt glas

Toppa med lösvispad grädde

 


Calypso Coffee

För 1 person.

 

Mmmm...så gott!

En varm och riktigt god kaffedrink

 

Ingredienser

2 cl mörk rom

2 cl kaffelikör

Varmt bryggkaffe

Garnering:

Löst vispad grädde, kaffepulver

 

Gör så här

Blanda i ett värmetåligt glas. Sätt en sked i glaset och rör om.

Toppa med löst vispad grädde och pudra eventuellt kaffepulver över.

 


Dooleys Coffee

För 1 person.

Super gott!

 

Ingredienser

4-6 cl Dooleys

Kaffe

Vispgrädde

 

Gör så här

4-6 cl Dooleys

Kaffe

Toppa med lösvispad grädde

 


Leonard Sachs Coffee

För 1 person.

Mums!

 

Ingredienser

2 cl cognacsbaserad apelsinlikör (exempelvis Grand Marnier)

2 cl kaffelikör (exempelvis Kahlúa)

Varmt kaffe

Löst vispad grädde

Kaffepulver

 

Gör så här

Blanda i ett värmetåligt glas, sätt i en sked och rör om. Toppa med grädde och pudra med kaffepulver.

 


Irish coffee

För 1 person.

Irish Coffee! Visst är det gott?

 

Ingredienser

4 cl irländsk whisky gärna Jamesons

2 tsk farinsocker

Starkt bryggkaffe

Lättvispad grädde

 

Gör så här

Häll farinsocker och whiskey i ett högt, glas.

Häll över hett, starkt bryggkaffe tills ca 1 cm återstår av glaskanten.

Blanda tills sockret löses upp.

Häll försiktigt den lätt vispade grädden över.

Servera med sugrör och/eller långskaftad sked.

 


 

Vill även klargöra att INGA anonyma kommentarer godkänns!

Vill ni att dom ska publiceras så får ni lägga in Namn, mail och/eller bloggadress.

Har ni något ni vill ta med mig som inte har med bloggen att göra så kan ni maila mig, bara klicka på kuvertet! 


 


Kommentarer
Postat av: johanna

åhhh irish coffie;) mummms

2010-01-28 @ 23:15:52
URL: http://lattejohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0